SimCity je série počítačových a konzolních her. Jedná se o budovatelskou strategii, původně navrženou vývojářem Willem Wrightem a vydanou společností Maxis (nynější divizí Electronic Arts). První SimCity vyšlo v roce 1989 a jeho vývoj pokračuje dodnes.
Hra vznikla jako hra pro jednoho hráče, novější verze umožňují sdílet regionální mapy a města s ostatními hráči, což umožňuje hráčům spolupracovat.
Úkolem hráče (starosty) je založit a rozvíjet město při zachování spokojenosti jeho obyvatel a vyrovnaného rozpočtu.
Hráč ve městě určí zóny (rezidenční, komerční, industriální), z nich každá má omezení pouze na druh rozvoje, pro který je určena. Vybere také jednu ze tří různých hustot zástavby: nízká hustota pro malé budovy, střední hustota pro malé a středně velké budovy a vysoká hustota na cokoliv až po velké výškové budovy. V některých verzích má hráč také možnost modelovat terén, na kterém město staví.
Jak město zraje, může hráč dostat různé speciální stavby (např. dům starosty nebo budovu soudu), v závislosti na tom, jak rozvinuté jeho město je.
Hráč musí poskytnout služby všem obyvatelům svého města, jako například zdraví, vzdělání, bezpečnost, rekreaci. Tyto přicházejí v podobě různých budov, kde každá budova vytváří kruhový „rozsah“ služeb. Nedostatečné financování těchto služeb může vést ke stávkám.